صیغۀ تفاوت سنی

به راهنمایی‌تون نیاز دارم.

تفاوت سنی چقدر مهمه؟

آیا میشه تفاوت سنی معکوس در حد چند ماه رو ندیده گرفت؟

من خودم مخالفم.

اما اطرافیان مصر هستند که به این دلیل نباید به کسی جواب رد بدم.

موندم چیکار کنم!

طبق عرف ما ایرانی‌ها بزرگ‌تر بودن زن از مرد چندان پسندیده نیست. بعضی‌ها از این بابت نگرانند و نگرانی اون‌ها هم به خاطر مشکلات احتمالی در آینده‌س.

وقتی زن از مرد بزرگ‌تر باشد، طبیعتاً مدیریت زندگی و کنترل اون رو به دست خواهد گرفت و از طرفی هم مرد که دوست داره مدیر زندگی زناشویی بشه، خونش به جوش میاد و خواه ناخواه در زندگی تأثیر میذاره.

یه مسئلۀ دیگه هم وجود داره و اون اینکه خانوادۀ هر دو طرف نباید مخالف باشند، چون این مخالف بودن یک خانواده تا بعد از ازدواج هم همگام با زندگی جلو میاد و دست آخر (به کسر خاء) کار خودش رو انجام میده و ضربۀ خودش رو یک جا می‌زنه.

نکتۀ دیگه اینکه در این نوع ازدواج‌ها بلوغ شرط اساسی‌ست. بلوغ شخصیتی یک پسر دیرتر از دختره. البته استثناء هم وجود داره که خیلی کمه. یعنی هستند مردانی که از همسران‌شون کوچکترند، ولی به خاطر اینکه از بچگی به علت شرایط سخت روی پای خودشون ایستادند، الان هم در زندگی خودشون اینطور نمود پیدا کرده. و اینکه بالای سن 30 سال هم در حد همون چند ماه مشکلی نداره.

به طور کلی دخترها به خاطر شرایطی مثل زایمان، بهتره که چندسالی کوچکتر باشن چون علی ای حال خانمی که از همسر خودش بزرگتره همیشه دغدغۀ حفظ شادابی و جذابیت و جوونی رو به همراه خودش داره.

در کل منعی برای این نوع ازدواج‌ها نیست اما خیلی خیلی دقیقه و حواس جمعی از نوع فراوان نیاز داره.

+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳ توسط مرد صیغه‌ای
درباره من
صیغه یعنـی نـوع، هیئت، اصل، شکل و در کل ریخت هـر چیزی را می‌گویند. کلهـــم اجمعیـــن ریخت هــر چیــزی را بررسـی مـی‌کنیم. اینـجا را آرام بخـوان؛ اگر می‌خواهی تمرین تندخوانـی کنـی، روزنامه بخوان نه وبلاگ!
صیغه‌های خواندنی
قدرت گرفته از بیان