صیغۀ آرامش

امروز برای بار چندم، این نامۀ «قاصدک» را مطالعه کردم. نامه سرشار از حرف های قشنگ و دوست داشتنی ست.

سرشار از عشق و محبت است. باور بفرمایید نکاتی در این نامه خواسته یا ناخواسته گنجانده شده که کل زندگی را کفایت می کند. چرا زندگی؟ خواندنش هم برای دنیایتان کفایت می کند و هم برای آخرتتان مکفی ست. «قاصدک» را اگر نخوانده اید، بخوانید.

::: صیغه نوشت: اعتراف می کنم که کمی گدا هستم. گدا به این معنی که وقتی دستم می رود به جیب که ناچیز کمک کنم به جایی یا به کسی، انگار که یک نفر دستم را به عقب پرت می کند. امشب تا خواست دستم را بگیرد، زدم روی دستش و 2000، فقط 2000 درون یک کیسه انداختم؛ توجه کنید، 2000!

جدای از شادی و سرمستی که بعدش داشتم، 100 هزار طلبِ سوخته ام که به زعم خودم سوخته بود و بر می گردد به سال 90، به حسابم واریز شد، همراه با کلی عذرخواهی. انفاق کنید، انفاق کنید، حتی به اندازۀ 2000!

+ نوشته شده در پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴ توسط مرد صیغه‌ای | حاشیه بزنید
M. Moradi
۰۲ مهر ۹۴ , ۲۰:۲۵
سلام
وبلاگ زیبایی دارین
خوشحال میشم از وبلاگم دیدن کنید
موفق باشید

پاسخ :

سلام
گیسو
۰۲ مهر ۹۴ , ۲۲:۴۳
از عید نگید مرد صیغه اى...عیدپر استرسى بود...با این اتفاق دردناکى که افتاد
+هر چیزى که اینجا پیشنهاد بشه من حتما میخونم...

پاسخ :

اطلاعی نداشتم، علی ای حال خدایشان رحمت کند! :(

+ لطف می کنین.

جویا ...
۰۳ مهر ۹۴ , ۰۰:۲۳
من اصولا دوست ندارم با این نگاه کاری رو انجام بدم
ادم شرطی میشه و متوقع!
انفاق انقدر برکات و خوبی های دیگه داره که این قصه اصلا دیده نشه
هوم؟

پاسخ :

نگاه من نگاه شرطی نیست، با وجود اینکه مشروط کاری را نمی کنم و مشروط هم این کار رو نکردم، اما صرفا هر کاری عواقبی داره دیگه، یعنی همون موقع انفاق، چیزی نخواستم، اما به حسب عواقب، چیزهایی به وجود میاد؛ منظورم این بود. یا به عبارتی وقتی کاری رو برای رضای خودش انجام بدیم، حسب الامر همه چیز رو داریم و به قول شاعر: چون که صد آید، نود هم چی؟ ؛)

جویا ...
۰۳ مهر ۹۴ , ۰۰:۳۲
اره!
این توضیح مفصل تر رو قبول دارم!
ولی از متن اولیه این محتوایی که فرمودید برنمیاد!

پاسخ :

خب بعضی مواقع مجمل نویسی هم بد نیست تا اشخاص متفکری هم مثل شما دست به کامنت بشن و بحث و گفتگو شکل بگیره، تا به مفصل برسیم، و اینچنین می شود که فکر رشد می نماید ؛)
جویا ...
۰۳ مهر ۹۴ , ۰۰:۳۶
درسته!
مخصوصا وبلاگ شما که ماشاالله دست کمی از این شبکه های اجتماعی نداره
نظر میدی!
در آن واحد تائید میشه و جواب داده میشه!(ایکن خنده)

پاسخ :

؛-)
آرامش
۰۳ مهر ۹۴ , ۰۹:۰۸
یه چیزایی هست گفتنش ریا ست و نگفتنش کمکاری در اشاعه اش، من همیشه مشکل دارم ا این قضیه، وقتی مطرح نمیکنی نمیتونی مشوق انجام کار خیری باشی، کسی رو قلقلک بدی برای استارت کار خوب و وقتی هم که مطرح میکنی عذاب وجدان میگیری که ای داد ریا شده؟دیگران فکر میکنن داری افه میای؟ هرچند نیت مهمه...
+ از سال 87 ماهانه مبلغ ناچیزی میریزم به حساب واحد اکرام کمیته امداد امام خمینی، اون موقع هم دانشجو بودم و مث الان دستم تو جیب خودم نبود ولی ته ماه جیبم رو که میتکوندم میتونستم کجدارو مریز از عهده مسئولیتی که گردن گرفته بودم بربیام، قبلتر ها سعی میکردم مطرحش نکنم ولی بعد از اینکه یکی از همین دوستان بلاگفایی طی صحبتی علاقمند شدن و رفتن حامی دوتا بچه یتیم شدن دیگه بی پرواتر ازش حرف میزنم.
کار سختی نیست، و یه حس خوب رضایت و همینطور حس پدر یا مادر بودن حتی وقتی مجردین رو به ادم القا میکنه، به همه پیشنهاد میکنم امتحان کنید بعد مثل همون دوست بلاگفایی هی منو دعا میکنید  :)) حامی شین خیلی خوبه :)

پاسخ :

ریا بعد از عمل مشکلی نداره بانو، اون ریای در حین عمله که مشکل داره! در حین نماز، به دیگران نشون دادن که دارم نماز می خونم مشکل داره، اما بعدش اگه کسی ازتون پرسید: «پس کجا بودین؟» «نماز خوندم و اومدم» دیگه مشکلی نداره، اشاعۀ نیکی هم هست. در حین واریز به حساب کمیته امداد، نشون بدین که بله، من دارم می ریزم به حساب کمیته، این مشکل داره، و الا بعد از این حرف ها، گفتن اینکه «برید از یه نفر حمایت کنید» اشاعۀ نیکیه.

قبول باشه بانوی شهر باران، قبول باشه! :)

اندیشه
۰۳ مهر ۹۴ , ۱۰:۰۵
آیکن گریه از ته دل
همین جوری... بیخود و بی جهت... از سر سرخوشی

پاسخ :

:(
دوباره من
۰۳ مهر ۹۴ , ۲۱:۱۵
سلام اقای صیغه ای خواندن این نامه قاصدک برای بار دوم از جانب من خالی از لطف نبود.باز هم لذت بردم مخصوصا نامه نادر ابراهیمی به همسرش که تمام نکات روانشناسی و مشاوره و همسرداری در خودش داشت ...من از عشق زمینی
 حرف میزنم که ارزش آن در » حضور « است نه محو و نابود شدن یکی در دیگری....
راستی  توصیه یکی از بزرگان دین، هر وقت خواستین انفاق کنید یا صدقه بدهید به کسی کمک کنید ...نیتتان برای سلامتی و تعجیل در فرج و ظهور  آقا امام زمان باشد دیگر تفسیرش نمیکنم که چه گواهی صادق تر و بالاتر از حضور امام حاضرمان......

پاسخ :

سلام

بله، واقعا عالیه!

باریکلا! کاملا درست و بجا :)

جویا ...
۰۳ مهر ۹۴ , ۲۲:۳۱
واسه پست بعدی که نظر دهی رو غیر فعال کردید:!
یاد یه سخنرانی کوچولو از آقای پناهیان افتادم، شاید هم بی ربط باشه هااا! ولی جالبه
لینکش رو میدم ببینید! عااااااااالی ه
http://www.aparat.com/v/EVdKS

پاسخ :

بله، ممنونم :)
درباره من
صیغه یعنـی نـوع، هیئت، اصل، شکل و در کل ریخت هـر چیزی را می‌گویند. کلهـــم اجمعیـــن ریخت هــر چیــزی را بررسـی مـی‌کنیم. اینـجا را آرام بخـوان؛ اگر می‌خواهی تمرین تندخوانـی کنـی، روزنامه بخوان نه وبلاگ!
صیغه‌های خواندنی
قدرت گرفته از بیان