عرفه چه صیغه ایست؟

جالب شد. اول پاییز مصادف شد با روز عرفه! جالب است نه؟ یعنی خزان و شروع ریزش برگ ها، مصادف شد با ریزش رحمت ایزد پاک و این خیلی دوست داشتنی و خوش یمن است. (به ضم یاء و سکون میم)

خوانده بودم که به نقل از بزرگی نوشته بودند: هر لحظه‌ای از لحظات امروز برای ما گران بهاست برای دعا، به ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است. اگر می‌خواهید مشکلات‌تان را حل کنید، بیایید این چند ساعت را درِ خانه خدا بروید و از او بخواهید؛ چه حاجت‌های مادی و چه معنوی، همه را از او بخواهید. چون امروز برد دعا (به ضم باء) خیلی زیاد است. بخصوص دربارۀ دیگران اگر دعا کنید، ما در روایت داریم که خدا چند هزار برابر به شما اعطاء می کند.

تأکید من روی قسمت «بخصوص» به بعد است؛ تفکر کنید. هر چه مشکل دارید، در همین روز همه را حل کنید برود پی کارش.

::: تمام شد. حاجاتتون روا، عیدتون مبارک!

+ نوشته شده در چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸ توسط مرد صیغه‌ای | حاشیه بزنید
اکسیر عشق
۰۱ مهر ۹۴ , ۱۱:۵۳
سلام بر آقای صیغه ای...
پیشاپیش عید شما مبارک... من همیشه همچین روزهای بخصوصی که یکیش امروزه برای دعا کردن آدم هم باید توفیق نصیب بشه ک البته این بخشیش ب خود آدم برمیگرده دوما که البته مهمتره ب درک درستی از اون روز و دعا کردن و خواستن از خدا توی اون روز بخصوص رسیده باشه
ایشالله ک توفیقش حداقل به عنوان بار اول نصیب ما هم بشه ب خصوص خودم منظورمه و ب درک درستی ازش برسیم...
گوشت قربونی شما ک محفوظه واسه ما چی؟

پاسخ :

سلام

عید شما هم با برکت!

بله، اعلام موافقت می کنم ... بار اول؟ پس یادتون نره :)

هر موقع گوشت قربونی شما رسید، از شما رو میدم به قاصد بیاره ؛)

جویا ...
۰۱ مهر ۹۴ , ۱۲:۳۴
و روایت داریم هرکس در شب قدر بخشیده نشه، روز عرفه می تونه جبران کنه
یعنی انقد

پاسخ :

باریکلا! :)
اکسیر عشق
۰۱ مهر ۹۴ , ۱۳:۱۴
بله بار اول... همیشه از تلویریون فقط برنامه شو دیدم خودم دعاشو نخوندم
التماس دعاااا
خب آدرس بدین بفرستم... والا ;-) 

پاسخ :

خوش به سعادتتون! پس بازم یادتون نره :)

محتاج دعا

دست شما درد نکنه، خودتون نوش جان کنید و جای مارو هم خالی کنین ؛)

مانیا
۰۱ مهر ۹۴ , ۱۳:۴۳
سلام
چطورین اقا??خوش گذشت این مدت ک استراحت کردین و دور دور?!!:))
عید شما مبارک باشه ان شالله, همه هم عاقبت بخیر بشیم
خلاصه خیلی التماس دعا

پاسخ :

سلام

ممنونم و امید دارم که شما هم در سلامتی باشین.

عید برای شما هم بابرکت! آمین، آمین!

خلاصه اینکه محتاج دعا، شما هم یادتون باشه :)

گلشن
۰۱ مهر ۹۴ , ۱۵:۳۹
 
«وَ أَنْتَ الَّذِی تَعَرَّفْتَ إِلَیَّ فِی کُلِّ شَیْ‏ءٍ فَرَأَیْتُکَ ظَاهِراً فِی کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ»؛

تو آنی که در هر چیز خودت را به من شناسانده ای و من تو را در هر چیز آشکار دیده ام و تو برای هر چیز آشکاری.

 االتماس دعا

پاسخ :

ممنون

محتاج دعا

دوباره من
۰۱ مهر ۹۴ , ۲۰:۴۳
سلام آقای صیغه ای
حالتون خوبه؟
عید قربان پیشاپیش بهتون تبریک میگم.
نمیدونم اگه این روزها نبود ما، مخصوص خودم چی کار میکردم...وقتی ماه رمضونه خوب خوب میشیم به خودمون و خدامون قول میدیم ....متاسفانه یادم میره به پوچی میرسم تا دوباره خدا یه راه دیگه جلوی پام میزاره امروز عصر عرفه حال و هواش غیر قابل توصیفه...دلم شکسته تر شد و حالم پریشان تر...فهمیدم حالم شده بود مثه اون خط قرمز گوشی موبایلم که التماس میکرد اگه به دادش نرسند خاموش میشه...بیصبرانه منتظر محرم هستم که خدا به حرمت امام حسین کمکم کنه دیگه حرمت  قولهای که دادم نشکنم و چاه فراموشی و غفلت نجاتم بده. البته اگه عمری باشه.
از شما و هر کی میاد اینجا التماس دعا دارم.
بهترینها را برای شما آرزومندم

پاسخ :

ایشالا که عمر مبارک داشته باشین، اینایی که فرمودین هر کدوم تلنگری هستند برای اهل فکر و ذکر و کسانی که روحشون قابلیت در مسیر قرار گرفتن رو داره؛ از این بابت که برای هر کدوم به فکر میرید، و همچنین دغدغه شو دارین، خودش نعمت بزرگیه که باید قدرشو بدونین :)

ایشالا که به خواسته هاتون برسید! :)

مرضیه
۰۱ مهر ۹۴ , ۲۱:۵۷
سلام جناب صیغه ای بزرگوار
خوبین؟
دعاهاتون مستجاب ان شاء الله.
امروز موقع عرفه خیلی به یادتون بودم و دعاگوی وصال به بانویی شایسته.
و الان دیدم از عرفه نوشتین و تقارن زیبای خزان و برگ ریزان طبیعت و ان شاء الله خزان برگهای درخت گناهان.
التماس دعا

پاسخ :

سلام

شکر خدا خوبم و امیدوارم که شما هم در سلامتی باشین.

بازم به شما که همیشه ما رو در ذهن مبارکتون دارین، محبت می کنین و ما هم محتاجِ محتاجیم.

عیدتون مبارک! :-) 

گیسو
۰۱ مهر ۹۴ , ۲۳:۲۰
امروز ک روز خیلى خوبى بود...امیدوارم که فردا هم همینطور باشه...
عیدتون مبارک
+راستى امروز با بابابزرگم صحبت کردم از صحراى عرفات..نمیشد بگم براى مرد صیغه اى دعاکنید:) گفتم براى اقاى صیغان دعا کنید...فامیلى جدیدتونه:دى

پاسخ :

حتما همینطوره... عیدتون مبارک! ؛)

+ [آیکون شادی فراوان و ذوق زیاد] ممنون، خیلی خیلی ممنون :)

درباره من
صیغه یعنـی نـوع، هیئت، اصل، شکل و در کل ریخت هـر چیزی را می‌گویند. کلهـــم اجمعیـــن ریخت هــر چیــزی را بررسـی مـی‌کنیم. اینـجا را آرام بخـوان؛ اگر می‌خواهی تمرین تندخوانـی کنـی، روزنامه بخوان نه وبلاگ!
صیغه‌های خواندنی
قدرت گرفته از بیان