ضد خش چه صیغه ایست؟

دیشب داشتم سی‌دی‌های فیلم‌های خانوادگی را مرور می‌کردم که نگاهم خورد به سی‌دیِ مشکی‌ای که چیزی روی آن نوشته نشده بود. خب، من که عادت ندارم سی‌دی‌ای را بدون اسم بگذارم توی سی‌دی‌ها! پس این چه جریانی درش نهفته است. از نوع ضد خش بود، از آن سی‌دی‌های قدیم که تازه آمده بود و بهش می‌گفتند ضد خش، الکی! پشتش سیاه بود، در این سیاهی اما انگار بالاتر از سیاهی هم رنگی بود، ماژیکی که روی این سی‌دیِ سیاه چرخش خورده بود، رنگش سیاه‌تر از رنگ روی خود سی‌دی بود. خوب که خیره شدم روی نوشته و کمی زیر نور لامپ پیچ و تابش دادم، نوشته‌اش مشخص شد. ای دادِ بی داد، این سی‌دی اینجا چه می‌کند؟! می‌دانید چه بود؟ خاک عالم!

::: بی ربط نوشت: «ولهم رزقهم فیها بکرة و عشیا» چیزی نفهمیدین؟ تفکر کنید.

+ نوشته شده در دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳ توسط مرد صیغه‌ای | حاشیه بزنید
گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۲۴
معنى آیه اى که نوشتین رو فهمیدم وازونجایى  ک سفارش به تفکر کردین به لطف گوگل تفسیر وشان نزول ایه رو خوندم...
اما چیزى از سى دى ونو شته روش دستگیرم نشد:(

پاسخ :

چی از آیه برداشت کردین؟

اشکالی نداره، صیغۀ صبر، میگم برای شما :)

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۳۵
 در توصیف بهشته...واینکه به پایمال کردن حقوق دیگران هشدار میده...

پاسخ :

خب درست، نکته ای که ما می تونیم برای زندگیمون استخراج کنیم چیه داره؟
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۳۶
این خاکِ عالم رو که نوشتین آدم ذهنش هر سمتی میره الا معنی آیه!
ترکیب خاکِ عالم و آیه مذکور = شام و صبحانه با همسرسابق
[آیکون من نبودم ]

پاسخ :

معنی آیه که بی ربط نوشته! :)

کجا رفتین شما! ؛)

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۴۳
به همون اندازه تلاشمون نتیجه میبینیم...

پاسخ :

همین تکه ای از آیه که گذاشتم، نکته ای درونش نهفته ؛)

گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۴۴
من هرچی تفسیر و شان نزول خوندم ارتباطشو  کشف نکردم. صیغه ی صبرم هی میخوام کمک بگیرم درخواست کمکمو رد میکنه

پاسخ :

؛-)

سی دی ای که پیدا شد، عروسی خودم، قسمت مخدرات بود.

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۴۸
واقعا نمیدونم درسته یانه,,ولى میگم...اینکه توصیه شده به دو وعده غذاخوردن

پاسخ :

این است صیغۀ تفکر :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۴۸
خوب نوشته یه بنده خدایی میخواسته حقوق کارگرشو نده تو بهشت بده بعد گفته اونا که حقوق دیگران رو پایمال میکنن نمیرن بهشت نکته ای که استخراج میشه کرد..........باس خیلی مباظب حقوق دیگران باشیم .حالا اون دیگران اگه شامل حال پدرمادر هم بشه من یکی که نمیرم بهشت

پاسخ :

کتاب یزدان سرشار از نکته هاست، باید شکار کرد.

صد در صد شامل حالشون میشه.

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۵۲
ماجراى سى دى ک مشخص شد...
لطفامنظور نهفته ایه رو شما بگین...عجیب ذهنمو مشغول کرده

پاسخ :

همینی هست که برداشت شد.
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۵۳
همینه دیگه آدم میره عروسی هی باید از گیر دوربین دربره بعدم بت میگن امل آدم چه میدونه بعدا سی دی سر از کجا درمیاره.

پاسخ :

آفرین، منتها بیشتر دوربین حول و حوش حقیر می تابه و ...
گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۵۴
یعنى چیزى ک من گفتم؟!

پاسخ :

نعم، با کمی جزئیات :)      
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۵۷
اوه اوه عمق فاجعه د اره برا من روشن میشه......الان معنی زرنگی چیه آقای صیغه ای؟هان؟ بله درسته! تو صف نون ......جا بزن!
تو صف اتوبوس .......زود بشین رو صندلی به هر طریقی!مردم رو هل بده!حالا کار نداشته باش یکی این وسط دیسک کمر داره  بارداره!
استاد راهنمای اون یکی رو؟بقاپ!
و........در ابعاد بزرگتر..........

پاسخ :

می شکنم.

لطفا تفسیر فرمایشات؟ :)

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۵:۵۸
خب اگه میشه جزئیاتشو بگین...میدونم سماجت خوب نیست:)))((

پاسخ :

به چشم، از صبر کمک بگیرید :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۰۱
پس درسته که هوشم سیاهه اما بالاخره یه کم کار میکنه

آها پس بالاخره منظور آیه دو وعده غذا خوردنه!
ولی من یه جا خوندم چون عرب در اون زمان اگر در طول روز یک وعده میخورد ناراحت بود و اگر دو وعده میخورد شادمان٬ واسه همین خداوند وعده داده که در بهشت من وضعیت غذا به همان منوال هست که دلخواه شماست!

پاسخ :

بیش از این حرفا باید کار بکشید ؛)

یعنی یزدان بر اساس کار عرب ها وعده می داده؟ :)

صیغۀ وعده قبلش صرف شده، عرب ها متوجه نبودند :)

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۰۳
بله حتما:)

پاسخ :

شکرا جزیلا!
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۰۵
میشکنین؟ چیو؟

اینا پایمال کردن حقوق دیگرانه. تو خود آیه نبود اما تو تفسیر سوره هست که ما گیج میزدیم واونجا رو خوندیم
شما هم از ما گیجترین یادتون میره که ما گیج میزدیم

پاسخ :

فتأمل! :)

گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۱۰
سی دی رو میشکنین
خوب مرد صیغه ای چر رمزی حرف میزنین خوب؟ من که تو اون کامنت از سی دی حرف نزده بودم که شما گفتین میشکنم

پاسخ :

گفتم شاید ربطی به ماجرای من داره :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۱۲
تو تبیان خوندم

پاسخ :

این است صیغۀ تحقیق :)
سیما
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۱۴
خب آقای صیغه ای اینجا قشنگه ولی من نمیدونم چرا اون عکس خیابون با اون نوارای سبز زیبا برای نوار عنوانا خیلی چشممو گرفت.حیف که دیگه نمیشه سلیقه مونو بهتون تحمیل کنیم و ظاهرا شما این قالبو بیشتر دوس داشتین
البته این عکس خودکاره خیلی قشنگه

پاسخ :

خوش اومدین :)

چند عدد قالب آماده س که هر از گاهی برای تنوع می تغییرم :)

بحث تحمیل نیست، واقعا دلگیر بودم از این محیط های پیچیده و شلوغ.

قشنگ می بینین!


گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۵۰
مگه یزدان بر اساس اعمال همین عربها خیلی آیه ها را نازل نمیکرده؟

پاسخ :

اعلام موافقت می کنم، منتها در این مورد خاص درمان پیش یزدان بوده و اونها بی خبر؛ تفکر کنید. :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۶:۵۴
شما تا حالا امتحان کردین؟ صبح و شام؟

پاسخ :

بله، ماه مبارک رمضان، چه کیفی هم میده :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۰۱
خوب به من اصلا کیف نمیده سرگیجه و ضعف و........
پس این حکم کلی نمیتونه باشه یا حداقل اونقدرا قاطع نیست؟ مثلا وسطش میشه چیزی خورد اما نه مثل وعده اصلی غذایی.به نظرم منظور اینه وعده اصلی غذایی صبح وشام باشه.اگر غیر از این باشه تمام ایام سال فرق چندانی با رمضان نمیکنه

پاسخ :

نمیگه که آب نخور؛ البته به شرطها و شروطها که هر دو وعده رو کامل بخورین، من ماه مبارک رو مثال زدم، بماند یکی از حکمتای روزه سلامتی تنه.
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۰۹
کمی بی ربط اما شما چیزی درباره آب درمانی شنیدین؟
مدت زیادی فقط آب میخورن تا سموم از بدن خارج بشه.جالبه که بعد مدتی عادت میکنی که فقط آب بخوری نمیدونم تا چه حد درسته و برای سلامتی بد نیست اما برام جالبه
مادرم همیشه میگه پدربزرگ غذاش نون و ماست بود و چه قدر هم کار میکرد و سالم سالم هم بود
غذای ساده کار زیاد

پاسخ :

آب درمانی شنیدم، میوه درمانی شنیدم و... اما ریشۀ قرآن و عترتی ندیدم. یه نفر بود میوه درمانی می کرد، بعد از مدتی کلی درد و مرض افتاد به جونش، و خیلی هم وزن کم کرده بود، اما دکتر منعش کرد.

باریکلا! اصلا ریشۀ طول عمر قدیمی ها بر می گرده به خوراک و کار :)

گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۱۶
البته بنده خدا طول عمری نداشت صدام خدا نشناس زد آرپی جی تو فرق سرش
بله کلیش درسته اما تعجب میکنم که الان دکترای طب سنتی ادم رو از خوردن ماست منع میکنن

پاسخ :

خدایش بیامرزد!

تازه از شما می شنوم! =|

جویا ...
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۲۹
سلام مرد صیغه ای
فقط یک خبر!
سیستم مهاجرت از بلاگفا به بلاگ الان اماده به کاره شده
چن روزی بود سر میزدم کار نمیکرد

پاسخ :

سلام

من دیدم، کار می کرد، منظورتون چیه؟

گیسو
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۳۴
بسیار هم عالى...ممنون از توضیحات

پاسخ :

خواهش می کنم؛ خوشبخت بشید!
جویا ...
۳۰ شهریور ۹۴ , ۱۷:۳۵
چه جالب!
قبلا واسه من نمیکرد!
هیچی دیگه!
از اونجایی که امیدی به بهبود بلاگفا نیست (حداقل تا یکی دو سال) گفتم شاید بخاید همه چیزایی که تو بلاگفا داشتید رو بیارید اینجا

پاسخ :

فکر کنم شما به روز نشده ش رو دانلود می کردین.

نه، مشکلی نیست، اونایی که باید رو اوردم، سپاس :)

گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۲۱:۴۵
آقا من تفکر که کردم تازه متوجه شدم عنوان این پست چه مضمونی داشت!ضدخش!
شما منو کشتی با این تفکر

پاسخ :

معلوم بود که، تفکر خوبه، از دست ندینش :)
گلشن
۳۰ شهریور ۹۴ , ۲۲:۵۶
بله ضد خش بود اما خش برداشت

پاسخ :

؛-)
RaCi naL
۳۱ شهریور ۹۴ , ۱۲:۱۴
داستان اِتونو خوندم ،
میدونید به نظر من هم شما هم همسر سابقتون جفتتون از این آدمای زندگی خراب کن بودین :دی
یعنی بهتر که جدا شدین ،
ایشون که هنوز دختر باباش بود و خانواده فضول و فلان
شما ام که نه اهل زن و زندگی و اصن خودتونم نمیدونستین واسه چی ازدواج کردین !
البته 21 سال هم که سن ازدواج نبوده ، اطرافیانتون باید مانع میشدن !
چقدم که در طول داستان احساس ـه زرنگی و از خود متشکری داشتین ...
بیچاره اون دختر !

پاسخ :

سلام

خوش اومدین

با خط 2 تا 6 اعلام موافقت می کنم.

خط بعدیش، زرنگی رو گنجوندم که فکر نکنم زرنگی بوده! :)

و اما بیچاره اون دختر! :(

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
صیغه یعنـی نـوع، هیئت، اصل، شکل و در کل ریخت هـر چیزی را می‌گویند. کلهـــم اجمعیـــن ریخت هــر چیــزی را بررسـی مـی‌کنیم. اینـجا را آرام بخـوان؛ اگر می‌خواهی تمرین تندخوانـی کنـی، روزنامه بخوان نه وبلاگ!
صیغه‌های خواندنی
قدرت گرفته از بیان